14. Арбитражная практика

Постановление ФАС Северо-Западного округа от 30.06.2006 по делу N А56-48397/2005.

Признавая недействительным решение ИФНС об отказе ОАО в возмещении НДС по экспортным операциям, суд отклонил довод инспекции о представлении обществом копий коносаментов с указанием количества оригиналов последних "0", что свидетельствует об отсутствии подлинников коносаментов к ГТД и, следовательно, права на применение ставки 0% по названному налогу, поскольку ссылка на количество оригиналов коносаментов необходима только в случае, если их количество больше одного.

Постановление Девятого арбитражного апелляционного суда от 16.10.2005, 29.09.2005 по делу N 09АП-9324/05-АК.

Налогообложение по НДС производится по налоговой ставке 0 процентов при реализации товаров, помещенных под таможенный режим экспорта, при условии их фактического вывоза за пределы таможенной территории Российской Федерации и представления в налоговые органы документов, предусмотренных Налоговым кодексом РФ.

┌──────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐

│ │┌───────────┐ ┌─────────────┐ │

│ Consignor ││ Emblem │ FBL │ │ │

│ ││ of │ └─────────────┘ │

│ ││ National │ NEGOTIABLE FIATA iCC│

│ ││Association│ MULTIMODAL TRANSPORT │

│ │└───────────┘ BILL OF LADING │

│ │ issued subject to │

│ │ UNCTAD/ICC Rules for │

│ │ Multimodal Transport │

│ │ Documents (ICC │

│ │ Publication 481). │

│ ──────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────│

│ Consigned to order of │ │

│ │ │

│ │ │

│ │ │

│ │ │

│ ──────────────────────────────────┤ │

│ Notify address │ │

│ │ │

│ │ │

│ │ │

│ │ │

│ ──────────────────────────────────┤ │

│ Place of receipt │ │

│ │ │

│ ──────────────────────────────────┤ │

│ Ocean vessel Port of loading │ │

│ │ │

│ ──────────────────────────────────┤ │

│ Port of Place of │ │

│ discharge delivery │ │

│ │ │

│ ──────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────│

│ Marks and numbers Number and kind Description Gross Measurement │

│ of packages of goods weight │

│ │

│ SPECIMEN │

│ │

│Text according to the declaration of the consignor │

│autho- ────────────────────────────────────────────────────────────────────────│

│rized Declaration of interest Declared value for ad │

│by of the consignor valorem rate according to │

│FIATA. in timely delivery the declaration of the │

│Copy- (Clause 6.2.) consignor (Clauses 7 and 8).│

│right ┌──────────────────────────────┐ ┌──────────────────────────┐│

│reser- │ │ │ ││

│ved. └──────────────────────────────┘ └──────────────────────────┘│

│ │

│c The goods and instructions are accepted and dealt with subject to the │

│ Standard Conditions printed overleaf. │

│FIATA/ │

│Zurich- Taken in charge in apparent good order and condition, unless otherwlse │

│Swit- noted herein, at the place of receipt for transport and deilvery as │

│zerland mentioned above. │

│6.92 │

│ One of these Multimodal Transport Bills of Lading must be surrendered │

│ duly endorsed in exchange for the goods. In Witness whereof the │

│ original Multimodal Transport Bills of Lading all of this tenor and │

│ date have been signed in the number stated below, one of which being │

│ accomplished the other(s) to be void. │

│ │

│ ┌──────────────────────────────────────┬───────────┬───────────────────│

│ │Freight amount │Freight │Place and date of │

│ │ │playable at│issue │

│ ├──────────────────────────────────────┼───────────┼───────────────────│

│ │Cargo insurance through the │Number of │Stamp and signature│

│ │undersigned │Original │ │

│ │┌─┐ ┌─┐ │FBL`s │ │

│ ││ │ not covered │ │ Covered according │ │ │

│ │└─┘ └─┘ to attached Pilicy│ │ │

│ ├──────────────────────────────────────┴───────────┼───────────────────│

│ │For delivery of goods please apply to: │ │

│ │ │ │

│ │ │ │

│ │ │ │

└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘